objektív értékelésEgy adott intervallumon, munkaidőn belül sokféle dolog végezhető. Ha egy alkalmazottnak napi 8 órás munkaideje van, és többnyire számítógépen kell elvégeznie feladatait, akkor valószínűsíthető, hogy a munkavégzés mellett számos más teendőket is végez. Saját levelezését bonyolítja, árut rendel, közösségi oldalakon lapozgat, híreket olvas, időjárás jelentést tölt le. Kimutatható, hogy a biztosítás, az állami szektor, a kutatás, fejlesztés és az oktatás területén dolgozók használják a legtöbbet munkaidő alatt a számítógépet saját céljaikra. Ez akár 2 óra is lehet naponta. Ezért kevesebb időt töltenek a tényleges munkavégzéssel. A desktoptracker.hu programja segítségével a vezetők nyomon követhetik, hogy a munkavállalók mikor milyen tevékenységet folytatnak az interneten. Ezáltal a dolgozók saját ösztönzésükre fognak hatékonyabban dolgozni. Kevésbé fogják más célra használni a számítógépet munkaidő alatt, mint a feladatok elvégzésére. A rendszer zavartalanul működik a háttérben, a napi munkát nem befolyásolja, ám objektív riportjai, jelentései segítségével segíti a munkavállaló értékelését, jutalmazását, a munkafolyamatok hatékony megosztását, a munkaidő beosztását.